v kategórií Močové cesty, Obličky, prostata

Všeobecne platí, že ľudia cikajú 6-7 krát denne. Ak však máte pocit, že musíte chodiť na záchod oveľa častejšie, alebo dokonca zažívate to, že sa kvôli tomu budíte v noci aj dvakrát, potom môže byť váš močový mechúr nadmerne aktívny. Tento stav môže spôsobiť inkontinenciu a iné negatívne účinky, preto by ste ho mali liečiť čo najskôr. Zozbierali sme si pre vás zopár efektívnych tipov, ako môžete liečiť hyperaktívny močový mechúr.

Regulujte svoj prívod tekutín:
Počas dňa je dôležité piť dostatok vody, aby ste boli hydratovaní. No na druhej strane nie je pre vaše zdravie dobré, keď pijete priveľa vody, pretože to môže spôsobiť nutkanie chodiť častejšie na záchod. Aby ste sa tomu vyhli, je lepšie znížiť príjem tekutín o 25%, takže váš močový mechúr nebude úplne plný. Tiež by ste sa mali vyhnúť pitiu kávy, čierneho čaju, alkoholu a sýtených nápojov.

artitcom/bigstock.com

Naplánujte si, kedy pôjdete na záchod. Aby ste sa vyhli inkontinencii, pokúste sa zapamätať si, ako často a o koľkej chodíte do kúpeľne, prípadne si pre to zriaďte nejaký denník.  Potom k tomuto času pripočítajte približne 15 minút (napríklad ak používate toaletu každú hodinu, naplánujte ďalšiu návštevu kúpeľne každú hodinu a 15 minút). Choďte do kúpeľne podľa „vášho rozvrhu“, aj keď v skutočnosti sa vám nechce veľmi cikať.

Odkladajte cikanie. Snažte sa predlžovať dobu medzi vašimi výletmi do kúpeľne. Začnite s malými oneskoreniami (okolo 30 minút) a postupne sa snažte chodiť cikať každé 3-4 hodiny

Strážte si svoju váhu:
Nadváha môže zhoršiť problémy s močovým mechúrom a spôsobiť stresovú inkontinenciu. Ak sa u vás nechtiac vyvinie stresová inkontinencia, váš močový mechúr nechtiac začne vypúšťať malé množstvo moču, napríklad pri cvičení, kašlaní či dokonca kýchaní, čo je veľmi nepríjemné. Strata hmotnosti vám môže pomôcť zmierniť nadmerný tlak na močový mechúr a okolité svaly.

alwekelo/bigstock.com

Doprajte si akupunktúru:
Isté štúdie dokázali, že akupunktúrna stimulácia aplikovaná na lumbosakrálnu oblasť (dolná časť chrbtice) vám môže pomôcť zvýšiť kontrolu nad močovým mechúrom a liečiť časté močenie uvoľnením od stresu a napätia v tejto oblasti.

Posilnite svoje svaly:
Snažte sa posilniť svaly močového mechúra. Po prvé, musíte tieto svaly rozpoznať tým, že zastavíte tok moču v priebehu močenia. Keď zacítite svaly panvového dna, môžete ich začať trénovať tým, že budete vykonávať nasledujúce cvičenia s prázdnym močovým mechúrom počas 6-8 týždňov.

brightside.me

Cvik „mŕtvy chrobák“
Začiatočná pozícia : Ležte na zemi s rukami vystretými k stropu a kolenami ohnutými v 90° uhle.
1. S nádychom stiahnite svaly panvového dna a natiahnite pravú ruku a pravú nohu dopredu.
2. Uvoľnite panvové dno a ruku a nohu vráťte do začiatočnej pozícii.
3. Opakujte desaťkrát a meňte ruky a nohy.

brightside.me

Drepy o stenu:
Začiatočná pozícia : Stojte s chrbtom opretým o stenu.
1. S nádychom znovu stiahnite svaly panvového dna a znížte sa dolu, akoby ste si išli sadnúť na kreslo, pričom majte neustále chrbát opretý o stenu. Vydržte 10 sekúnd.
2. Vydýchnite a zdvihnite sa do začiatočnej pozícii.
3. Opakujte desaťkrát.

youtube.com

Kegelove cviky:
Začiatočná pozícia: Ľahnite si na chrbát a ohnite kolená.
1. S nádychom stiahnite svaly panvového dna a zatlačte boky smerom nahor. Vydržte 10 sekúnd.
2. Pomaly sa vráťte späť na zem, vydýchnite a uvoľnite vaše svaly.
3. Opakujte desaťkrát.

Poznáte ďalšie spôsoby liečby hyperaktívneho močového mechúra? Zdieľajte svoje názory s nami v komentároch!

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search