v kategórií Chudnutie

V snahe získať dokonalé telo mnohí z nás urobia veľkú chybu a tou je, že zo svojej stravy vylúčia tuk alebo sacharidy, alebo oboje naraz. Je to spôsobené tým, že všade sa propaguje, že bielkoviny nás robia štíhlymi. Moderné sú vysoko protéinové diety ako napr. Dukanova dieta, ktoré sľubujú rýchle a trvalé schudnutie.

Na čiernej listine sú teda všetky tuky a sacharidy. Je pravda, že týmto spôsobom naozaj rýchlo schudneme, ale uberáme telo o dôležité živiny, čo sa neskôr odzrkadlí na našom zdraví, poprípade sa môže dostaviť známy jojo efekt.

,,Tuky a sacharidy sú nevyhnutné pre každodenné procesy odohrávajúce sa v našom tele.“

Aké je teda pravidlo chudnutia, ktoré nám pomôže schudnúť bez akéhokoľvek hladovania?

Čítať ďalej…

[sociallocker]

Dodržujte v stravovaní pravidlo 40:30:30

Američanka Emily Taylor si v snahe schudnúť prešla niekoľko desiatkami diét, ktoré sľubovali zázračné chudnutie za krátku chvíľku. Chudnutie sa naozaj dostavilo, ale len na krátku dobu a Emily mala pocit neustáleho hladu, čo spôsobilo známy JOJO efekt, a ubudnuté kilogramy sa vrátili s pár kilami navyše. Diéty spomalili Emilyn metabolizmus natoľko, že už priberala pomaly aj zo vzduchu. Napokon pochopila, že diéty nikam nevedú a rozhodla sa stravovať podľa pravidla 40:30:30. Zázrakom sa Emilyn metabolizmus naštartoval a ona skutočne schudla a to aj bez hladovania.


Mohlo by vás zaujímať: Najlepší pomocník pri chudnutí, obsahuje aktívne látky na podporu metabolizmu tukov a kontrolu telesnej hmotnosti.


Podľa odborníkov na výživu, dokonalé pravidlo v stravovaní, ktoré zaručuje udržanie správnej hmotnosti a dobrého zdravotného stavu, je 40:30:30. Tieto čísla vyjadrujú pomer v akom má byť zložená naša strava. V praxi to znamená, že náš tanier by mal obsahovať komplexné jedlo, to znamená, 40% sacharidov, 30% bielkovín a 30% tukov, v troch hlavných jedlách: raňajky, obed a večera.

Ak chcete schudnúť, nemusíte teda meniť pomer bielkovín, sacharidov a tukov, a už vôbec nie ich úplne vylúčiť.

Uprednostňujte pestrú zdravú stravu, čítajte etikety o určení odporúčaného denného príjmu kalórii a robte fyzickú aktivitu.

Ak budete dodržiavať pravidlo 40:30:30, ostanete po jedle dlhšie sýty a nebudete mať chuť vyjedať medzi hlavnými jedlami.

Dúfame, že sa vám článok páčil a informácie v ňom boli užitočné! Ak áno neváhajte sa oň podeliť  s priateľmi. Želáme vám pekný deň. Redakcia

[/sociallocker]
Odporúčané články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search