v kategórií Zdravie

S každým pribúdajúcim rokom si začíname všímať aj zmeny, ktoré sa začali na našom tele meniť. Čím viac rokov máme tým sa tieto zmeny dejú intenzívnejšie. To je aj dôvod prečo by mali ženy po 40tke na seba dbať ešte viac ako doposiaľ.

Ako prvé sa menia hladiny hormónov, ktoré dokážu poriadne ovplyvniť bežné fungovanie a neraz sú zodpovedné aj za niektoré zdravotné problémy. U niekoho sa hormóny hlásia o slovo už v štyridsiatke, u niekoho to príde až po päťdesiatke. To však ešte nie je dôvod, aby ste sa zanedbávali a zľahčovali situáciu. Ak nechcete prepadnúť hormonálnym výkyvom, dbajte najmä na svoju stravu a na dostatočný príjem zdraviu prospešných látok.

Začnú sa vyskytovať problémy s črevami, pretože ich elasticita sa znižuje a ľudí často trápia zápchy alebo nadúvanie. Aby ste sa tomu vyhli, opäť je nutné dodržiavať správnu životosprávu.

Všeobecne platí, že ak chcete efektívne schudnúť a starať sa o celkový stav vášho tela, mali by ste postupovať podľa nasledujúcich pokynov:

1) Dávajte si pozor na proteíny mliečneho a rastlinného pôvodu. Množstvo mäsa by sa malo vekom znižovať, pretože spôsobuje zhoršenie trávenia. Preto do svojho menu pridajte tvaroh, syr a šampiňóny. V prípade, že sa mäsa nechcete vzdať, zvoľte radšej také, na ktorom je menej tuku, napríklad králičie alebo kuracie.

2) Pite vodu. Dobrým tipom, ktorí oceňujú nielen starší ľudia, či ľudia v zrelom veku je pitie vody na lačno. Ak si dáte hneď po prebudení pohár čistej vody, alebo vody s citrónom, uvidíte, že sa budete aj počas dňa cítiť lepšie. Tento zvyk je dobré si osvojiť aj hodinu pred každým jedlom.

Čítať ďalej… [sociallocker]

3) Vyhýbajte sa sladkým limonádam, rýchlemu občerstveniu a múčnym jedlám. Sladké pečivo, cukor – rýchle sacharidy, ktoré sa v tele rýchlo rozkladajú a premieňajú na tuk.

4) Ak sa vám nedarí vzdať sa nezdravého jedla lusknutím prstov, môžete si ho dopriať raz denne. Odborníci na výživu radia, aby ste tento nezdravý výrobok skonzumovali ešte v prvej polovici dňa a mal by byť bohatý na vlákninu. Napríklad, také jablko v karameli či celozrnné pečivo s tenkou vrstvou marmelády poteší každú sladkú dušu.

5) Orientujte sa na sezam, pretože obsahuje fytoestrogény – rastlinné analógy ženských pohlavných hormónov. Tieto semienka pomáhajú regulovať metabolizmus a znižujú hladinu škodlivého cholesterolu. Konzumujte nie viac ako 3 čajové lyžičky denne.

6) Vyhýbajte sa alkoholu, ak chcete byť štíhla a mať črevá, ktoré budú fungovať ako hodinky. Na dovolenke si však môžete dopriať 1 pohár suchého červeného vína.

7) Tučné morské ryby patria medzi najlepšie produkty pre ženy po 40-tke. Polynenásytené tuky, ktoré sa v nich nachádzajú, chránia cievy, zlepšujú pamäť, vlasy a vaša pokožka dostane tú správnu farbu.

8) Čo je to stravovanie prostredníctvom menších porcií jedál? Je to konzumácia malých jedál každé 2 až 3 hodiny. Nebudete mať čas na hladovanie a zrýchlite svoj metabolizmus. Spočiatku to môže byť nepríjemné, ak na to nie ste zvyknuté. Hlavné v tom prípade, keď ste celý deň nejedli nič a večer si doprajete všetko jedlo sveta.

Postupujte podľa týchto pravidiel v každom veku, budete sa cítiť mlado a hlavne zdravo! Zabudnete na pocit ťažkého žalúdka a nadváhy. Skúste to,  je to jednoduché!

Zdroj

Dúfame, že sa vám článok páčil a informácie v ňom boli užitočné! Ak áno neváhajte sa oň podeliť  s priateľmi. Želáme vám pekný deň. Redakcia

[/sociallocker]
Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search