v kategórií Pečeň, Recepty, Starnutie

Verte alebo nie, existuje zelenina ktorá účinne dokáže prinavrátiť kvalitu zraku, odstráni tuk vo vašej pečeni a úplne vyčisti hrubé črevo od všetkého čo sa tam nahromadilo, to všetko môžete získať tým, že túto zeleninu budete konzumovať pravidelne.

Červená repa je táto „všemocná“ zelenina, ktorá pomáha aj s mnohými inými zdravotnými problémami.

Je to červenkastá zelenina ktorú asi všetci poznáme. Pochádza z Európy a je väčšinou konzumovaná v surovom stave alebo šalátoch, a hoci mnohým ľuďom nechutí, stále ju konzumujú kvôli zdravotným prínosom pre ľudské telo.

Zdravotné výhody červenej repy

Sú schopné zlepšovať krvný obeh a zosilňujú váš kardiovaskulárny systém zatiaľ čo poskytujú vášmu telu energiu ktorá postačí na celý deň. Zelenina obsahuje tryptofán a betaín ktoré sú dve veľmi zriedkavé látky. Sú účinne voči stresu a upokojujú nervový systém. Červená repa má taktiež protizápalové účinky a obsahuje antioxidanty ktoré bojujú proti voľným radikálom vo vašom tele a zlepšujú vaše celkové zdravie.

Tu je návod ako si pripraviť skvelý šalát z červenej repy, môžete ho pravdaže konzumovať denne.

Ingrediencie:

  • 2 až 3 červené repy
  • 2 cibule
  • Ocot
  • Soľ pre chuť
  • Extra panenský olivový olej

Postup prípravy

Začnite tým že ošúpete červené repy a uvaríte ich vo vode so štipkou soli. Akonáhle budú uvarené, narežte ich na malé kúsočky a kúsočky vložte do misky. Narežte cibule a pridajte ich do misky taktiež. Nakoniec pridajte trocha olivového oleja a octu, následne ochuťte šalát s trochou soli. Pridajte si kyslú zálievku ak chcete. Nechajte šalát na hodinku a môžete servírovať tento chutný šalát.

Je to bomba pre vaše zdravie, efektívne vyčistí vaše hrubé črevo vrátane pečene. Zlepší váš zrak, zlepší váš krvný obeh a mnoho iného. Odporúčame vám konzumovať takýto šalát na dennej báze, nakoľko je červená repa veľmi výživná!

Super recepty, aby nám červená repa chutila!

Šalát

Za surova môžeme repu pridávať do zeleninových šalátov, buď nakrájanú na tenké plátky, alebo nastrúhanú. V kombinácii s kapustou, chrenom, orechmi, jablkom, varenými zemiakmi a jogurtovou alebo majonézovú zálievkou je to elixír nabitý vitamínmi a minerálmi.

Boršč

Repu uvaríme v šupke, necháme schladiť a nakrájame ju na kocky. Potom sprudka na panvici osmažíme cibuľu, cesnak a hovädzie mäso, pridáme korenie na vývar a dusíme. Až bude mäso polomäkké, vložíme k nemu opraženú koreňovú zeleninu, surové zemiaky a uvarenú repu. Na záver ešte pridáme kapustu a kôpor. Hotový boršč podávame s kyslou smotanou alebo bielym jogurtom.

Pečená

Do zapekacej misy naukladáme plátky červenej repy, pokvapkáme olejom, pridáme štipku škorice, osolíme a vložíme do rúry ( cca na 200 ° C stupňov pečte 35 – 40 minút ). Potom misu vyberieme, na dopečenú repu položíme syr balkán alebo fetu ( alebo iný podľa chuti ) a pečieme ďalších 15 minút, kým syr nie je zlatistý. Podávame s pečivom alebo zemiakmi.

foto : http://unknownremedy.com

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search