v kategórií Chudnutie

Všetci vieme, že ak chceme schudnúť bez úpravy jedálnička to nepôjde. Preto by sme mali vylúčiť nezdravé jedlá a dať prednosť týmto potravinám, ktoré sú prospešné pre naše zdravie a zároveň pomáhajú naštartovať náš metabolizmus.

1. Fazuľa

Táto lacná potravina je výborným zdrojom bielkovín. Fazuľa obsahuje vysoký obsah vlákniny a má nízky glykemický index, to znamená, že nám prinesie pocit sýtosti na dlhšiu dobu, čo nám zabráni viac jesť. Je výborným zdrojom bielkovín najmä pre vegánov.

2. Polievka

Ak pred každým hlavným jedlom si dáte šálku polievky, zjete toho oveľa menej ako obvykle. Samozrejme by ste mali vynechať polievky na báze smotany a masla, ktoré zbytočne pridávajú kalórie. Uprednostňuje vývary alebo zeleninové polievky, ktoré by mali mať 100 až 150 kalórií na porciu.

3. Horká čokoláda

Klasická mliečna čokoláda je plná cukru preto by ste mali siahnuť práve po horkej čokoláde a čím viac percent kakaa bude obsahovať tým lepšie. Medzi jedlami účinne zasýti, najlepšie v kombinácii s orieškami.

4. Zeleninové pyré

Vďaka zeleninovému pyré môžete do svojho jedálnička pridať viac zeleniny, a vďaka vláknine budete rýchlejšie sýty a zjete menej kalórií. Odporúčame vyskúšať karfiolovo-cuketové pyré a posypať syrom.


Mohlo by vás zaujímať: Najlepší pomocník pri chudnutí, obsahuje aktívne látky na podporu metabolizmu tukov a kontrolu telesnej hmotnosti.


5. Vajcia a kvalitná klobása

Raňajky bohaté na bielkoviny môžu pomôcť odolať útokom na občerstvenie po celý deň.

V štúdii skupiny obéznych mladých žien, tie, ktoré začali deň s 35 g bielkovín – to je asi oveľa viac, než zvyknete jesť – mali ihneď plnší pocit. Ženy zjedli 350 kalórií v raňajkách, ktorá zahŕňali vajcia a klobásu. Účinok pocitu sýtosti s vysokým obsahom bielkovín na raňajky, sa zdalo, že trvá až do večera, kedy ženy počas dňa jedli menej mastných a sladkých jedál, ako ženy, ktoré mali na raňajky obilniny s nízkym obsahom bielkovín.

6. Orechy

Ak vás chytí počas dňa nečakaný hlad medzi jedlami, dajte si malú hrsť mandlí, orieškov, vlašských orechov alebo pekanových orechov. Výskum ukazuje, že keď ľudia jedia medzi jedlami orechy, automaticky jedia menej v neskorších jedlách.

7. Jablká

Jablká by ste mali konzumovať v celku, čiže nie šťavy alebo džúsy. Celé plody obsahujú vlákninu, plus žuvanie vysiela signály do mozgu, že ste zjedli niečo podstatné.

8. Jogurt

Štúdia prevedená na Harvarde nasledovaná viac ako 120 000 ľuďmi za posledných 10 rokov, ukázala, že jogurt, je jedna z potravín, ktorá najviac súvisí s chudnutím. Jogurt má pozitívne účinky na naše zdravie, zlepšuje trávenie a skvele zasýti.

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search