v kategórií Chudnutie, Chudnutie a podpora metabolizmu

Akýkoľvek cieľ je reálny, len na neho nesmieš zabúdať.

Zlú náladu a bolesti hlavy si vysvetľujeme únavou a problémy v práci. Hĺtame lieky a liečime si nervy sladkosťami namiesto toho, aby sme vypili pohár obyčajnej vody.

Mnohí si zaklopete na čelo, ale veď vo väčšine prípadov je práve nedostatok vody dôvodom toho, prečo sa cítime zle. Nášmu organizmu proste voda chýba a reaguje na to veľmi citlivo. Každý druhý človek na planéte vypije za deň len tretinu dennej odporúčanej dávky vody, čo vedie k narušeniu chemických procesov v organizme.

Ale ak mladý organizmus ešte ako-tak dokáže nedostatok vody zvládnuť, s pribúdajúcim vekom vedie tento stav k rozvoju celého radu problémov. Odpovedzte si poctivo na jednoduchú otázku: ako často trpíte bolesťami hlavy a únavou a koľko vody za deň vypijete, ak nebudete počítať čaj a kávu? Ak vás hlava zvyčajne bolí už od rána, je čas sa zamyslieť.

Viac neznamená lepšie

V posledných niekoľkých rokoch sa väčšina článkov o zdravom životnými štýle zmieňuje o tom, aká dôležitá je voda pre ľudský organizmus. Ide o najužitočnejšie látku na našej planéte a čím viac jej v priebehu dňa vypijete, tým zdravší budete.

Doslova s ​​každým dúškom vody ako by sa každá bunka ľudského tela regenerovala, omlaďovali a plnila užitočnými látkami. Avšak odborníci s týmto tvrdením až tak úplne nesúhlasí.

„Zaznieva tú názor, ktorý je veľmi často citovaný v článkoch v rôznych novinách a časopisoch, že naša potreba piť môže byť uspokojená iba a výhradne len vodou“ hovorí dietológ Gal Goldberg.

A pokračuje: „Ale moji kolegovia, ani ja, sme nikdy netvrdili, že by ľudia mali piť len vodu. Čo piť je totiž vecou každého jedinca.“

Koľko vody cez deň vypiť je tiež individuálne a záleží to na spôsobe stravovaní jedinca, mieste jeho pobytu a činnosti, ktorú v priebehu dňa vykonáva. Ak dodržiavate v súčasnosti stanovenú odporúčanú dennú dávku vody v množstve 1,5 – 2 l , skúste si ju rozdeliť a piť vodu vždy v predpísaný čas, dosiahnete tak maximálny účinok na vaše zdravie.

Kedy piť vodu počas dňa?

  • 08:00.  Dva poháre teplej vody s citrónom na lačno. Je dokázané, že je to najlepší začiatok dňa. Voda len tak, na lačno, je ideálnym spôsobom, ako dosiahnuť správnej úrovne hydratácie, prebudiť organizmus a pripraviť ho na príjem potravy. Pustiť sa do raňajok by sme mali najskôr pol hodiny po tom, čo sme vodu s citrónom vypili.
  • 11:00.  Pohár vody izbovej teploty. Vypiť vodu práve v túto hodinu znamená znížiť chuť do jedla a zjesť v čase obeda len polovicu obvyklej porcie. Tým, ktorí považujú obed za hlavné jedlo dňa, sa to môže zdať ako výsmech, ale ak si chcete nielen zlepšiť zdravie, ale aj schudnúť, urobte si z toho zvyk.
  • 13:00.  Pohár teplej vody 30 minút pred obedom a ďalšie poháre v priebehu obeda. Hovorí sa, že piť akékoľvek tekutiny pri jedle škodí zdraviu. Ale nie je to úplne presné. Ak pijete sladký alebo perlivý nápoj, a ešte aj vo väčšom množstve, to vám určite dobre neurobí. Avšak pohára teplej vody v priebehu obeda vám naopak zlepší trávenie.
  • 16:00.  Pol litra vody izbovej teploty. Čas medzi obedom a večerou vyplňujeme rôzne, niekto ovocím, niekto čokoládovými tyčinkami alebo čipsy. Ale správne by ste ho mali vyplniť vodou.
  • 20:00.  Pohár teplej vody. Ku koncu dňa. Môžete pridať kúsoček citróna a trošku tekutého medu, čo nielen, že zlepší chuť nápoja, ale aj prospeje vášmu organizmu.

Takýto pitný režim  nielen, že prospeje vášmu zdraviu, ale pomôže vám tiež zbaviť sa nadbytočných kilogramov. Teraz už nemusíte držať diéty, hladovať, ani si inak odriekať a rovnako schudnete. A ako bonus budete zdravší a silnejší.

Podeľte sa o tieto informácie s ostatnými a dokážte, že najdôležitejšie nie je koľko toho za deň vypijete, ale kedy to vypijete. Veľa šťastia!

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search