v kategórií Nespavosť

Okolo 15% ľudskej populácie trpí na nespavosť. Denne by mal človek spať 8 hodín, aby tak podporil normálne fungovanie duše i tela. Dnes vám niečo povieme o tom, ako sa navždy zbavíte nespavosti a konečne sa poriadne vyspíte.

Skleróza multiplex:

Istá štúdia dokázala, že je tu isté spojenie medzi sklerózou multiplex a nespavosťou. Zúčastnilo sa jej 2,300 ľudí, ktorí trpia na túto chorobu a 70% z nich trpí poruchou spánku. Spolu s pocitom únavy osoba nedokáže zaspať aspoň 30 minút. Najviac ohrození sú ľudia vo veku od 20 do 50 rokov.

Stres:

Stres spôsobuje nespavosť. Je veľmi dôležitý spôsob, s akým sa vysporiadate s každodennými udalosťami. Čím kľudnejšie na ne reagujete, tým ste na tom lepšie. Keď je človek neustále pod stresom, nespavosť sa môže zmeniť na chronickú.

Energetický nápoj:

V súčasnosti je veľmi obľúbená konzumácia energetických nápojov. Bohužiaľ tieto čarovné nápoje majú aj svoje negatíva. Ľudia, ktorí ich pijú dennodenne priznávajú, že im síce dodajú silu a energiu, no stávajú sa nervóznejšími a trpia na nespavosť. Negatívne následky sú spojené s kofeínom, ktorý nápoje obsahujú a ten stimuluje centrálny nervový systém.

Astma:

Nespavosť je rozšírená u ľudí trpiacich na astmu. Tí tvrdia, že sa občas nedokážu vysporiadať s ich stavom, trpia na depresiu a iné symptómy. Vedci sú toho názoru, že ľudia s astmou sa musia posnažiť vyliečiť svoju nespavosť čím skôr, pretože potom sa ich stav bude iba zhoršovať.

Mŕtvica:

Štúdia vedená vedcami z University of Surrey dokazuje, že pacienti, ktorí prežili mozgovú príhodu, majú problémy so spánkom, ktoré vo všeobecnosti ovplyvňujú kvalitu života. Vedci sa domnievajú, že problémy so spánkom, ktoré sa vyskytli u pacientov s mozgovou príhodou, sú spôsobené viacerými faktormi, ako je napríklad väčšia psychická záťaž, bolesť a nepohodlie, alebo aj znížená úroveň fyzickej aktivity. Dôležitosť spánku počas obdobia zotavovania by sa nemala podceňovať, pretože spánok pomáha človeku udržať si fyzickú a psychickú pohodu.

Menopauza:

Je všeobecne známe, že ženy častejšie trpia na nespavosť. Počas menopauzy sa riziko nespavosti zvyšuje niekoľkokrát a taktiež dochádza ku celkovému zníženiu kvality spánku.

Bylinky:

Existujú bylinky, ktoré vám pomôžu dosiahnuť lepší spánok, ako napríklad valerián, chmeľ, harmanček či mladina. Takýto prístup k liečbe je dobrý, pretože je prirodzený, bezpečný a účinný. Aby sa zabránilo nespavosti, odporúča sa vyhnúť potravinám s množstvom korenia.

Čerešňová šťava:

Pitie čerešňovej šťavy dvakrát denne počas 2 týždňov vám pomôže zvýšiť čas spánku o takmer 90 minút, ak trpíte na nespavosť. Čerešne sú prírodným zdrojom melatonínu, hormónu, ktorý pomáha regulovať cyklus bdenia počas spánku. Šťavu pite ráno a večer a uvidíte, že problémy s nespavosťou zmiznú. Naopak, nemali by ste piť nápoje, ktoré obsahujú kofeín.

Joga:

Ak budete poctivo cvičiť jogu počas 12 týždňov, zbavíte sa nespavosti. Výsledkom je taktiež zvýšenie kvality spánku a zbavenie sa depresie, či stresu.

Meditácia:

Meditácia nesmierne pomáha bojovať proti nespavosti a zlepšuje kvalitu spánku. Dokonca pomáha proti depresii, rovnako ako aj proti úzkosti, stresu a únave.

Správna poloha počas spánku:

Každý z nás má svoje obľúbené polohy, no ako sa dokázalo, niektoré sú lepšie ako druhé. Najlepšie pre svoje telo urobíte, ak spíte na ľavej strane. Táto poloha podporuje správne trávenie a zdravú funkciu sleziny.

Už ste niekedy trpeli nespavosťou? Ako ste proti nej bojovali? Podeľte sa s nami o svoje príbehy.

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search