v kategórií Cvičenie, Kosti a kĺby

Viac ako 25% populácie trpí bolesťami kolien a verte tomu alebo nie, toto je jednou z najčastejších príčin chronických bolesti.

V tomto článku vám predstavíme TOP 5 najlepších cvičení, ktoré vám ľahko uľavia od bolesti v bedrách, kolenách a chodidiel a určite sa budete cítiť oveľa lepšie!

Chodenie po špičkách

Jedná sa o veľmi jednoduchý cvik, ktorý môžete vykonávať počas domácich prác alebo len tak, keď máte čas. Prechádzajte sa alebo stojte na špičkách. Vďaka tomuto cvičenia si posilníte svoje lýtka, vaše prsty na nohách a bruška chodidiel.

Zdvíhanie päty

Vezmite si stoličku, postavte sa k stene alebo k dverám alebo akýkoľvek predmet o ktorý sa môžete oprieť. Zdvihnite jednu nohu. Pomaly zdvíhajte pätu na druhej nohe, zatiaľ čo stojíte na prstoch. Následne dajte pätu pomaly na zem. Cvik opakujte 10-15x na každú nohu. Cvičením si posilníte členky a svaly v jeho oblasti.

Cvičenie s odporom

Na uskutočnenie tohto cviku budete potrebovať posilňovacie gumové pásy. Zafixujte si pás o nohu gauča alebo o akýkoľvek iný pevne stojaci nábytok. Položte si jednu nohu pod druhú a jemne ju ohnite v kolene. Zafixujte si pás o chodidlo. Pomaly pás priťahujte chodidlom k sebe. Opakujte 10-15x na každú nohu.

Krúženie členkom

Sadnite si alebo stojte a zdvihnite jednu nohu. Pomaly krúžte chodidlom. Urobte si 10 opakovaní smerom dovnútra a 10 opakovaní smerom von s oboma nohami.

Chodenie po loptičke

Nájdite tenisovú loptičku alebo inú loptu s rovnakým priemerom. Sadnite si na stoličku. Položte si chodidlo na loptu a postavte sa na ňu. Pomaly nôh pritláčajte na loptu a vykonajte pohyb smerom dopredu a následne späť.

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search