v kategórií Detox, Zdravie

Toxíny sú všade okolo nás. Vdychujeme ich, pijeme, jeme, vyžarujú na nás dokonca aj z elektroniky, ktorú používame. Toxíny sa tvoria dokonca aj z negatívnych emócií. Z uvedeného vyplýva, že pred toxínmi sa nedá utiecť.

Toxíny pôsobia na naše bunky toxicky, ba priam zabíjajú zdravé bunky. Aby sa telo zbavilo nadbytočných toxínov musí ich niekam odvádzať. Toxínov sa zbavuje najčastejšie potením, močením, vylučovaním. Tieto cesty bývajú však často krát preťažené tak potom telo hľadá iné alternatívne spôsoby ako sa zbaviť toxínov. Jedným z týchto spôsobov je aj priberanie. 

Telo v snahe zbaviť sa toxínov ich ukladá to tukového tkaniva

Ak vás trápi priberanie napriek zdravému životnému štýlu a cvičeniu, niečo s vašim telom rozhodne nie je v poriadku. Hlavnou príčinou často krát býva to, že telo v snahe zbaviť sa vysokého toxického vplyvu na naše bunky, odvádza nadbytočné toxíny do tukového tkaniva. Čím viac toxínov ukladá do tukového tkaniva tým sme tučnejší a opuchnutejší. 

V tomto prípade je prvou pomocou detoxikácia. 

Detoxikácia – cesta ako sa zbaviť toxínov

Existuje niekoľko spôsobov ako detoxikáciou pomôcť nášmu telu vysporiadať sa s vylúčením toxických látok. Jednou z nich je pôst, ktorý je však mierne drastický a pre ľudí v zrelom veku môže byť aj nebezpečný, alebo zbytočne stresujúci.

Sú aj jednoduchšie detoxikačné postupy, ktoré sa radia k prirodzeným a využívajú prírodné prostriedky, vďaka čomu ich môžete realizovať aj sami doma.

Pôst

Ak sa rozhodnete očistiť svoj organizmus pomocou pôstu, je dobré stanoviť si nejaké obdobie, kedy naozaj budete zodpovedne dodržiavať detoxikačné zásady. V domácom prostredí, pod dohľadom seba samého, ťažko dodržíte tvrdú diétu a podobne, preto sú metódy domácej detoxikácie mierne a pozvoľné. Ideálne obdobie ne tento očistný proces je asi jeden mesiac. Sú aj krátkodobejšie, jednodňové detoxikačné kúry, kedy sa odporúča piť po celý deň iba čistú vodu, prípadne zeleninovú alebo ovocnú šťavu. Je však ťažšie ich zvládnuť. Ak sa necítite na takúto, hoci len krátku hladovku, radšej si rezervujte viacej času a urobte poriadok vo svojom organizme pomaly a postupne.

Pomaly ďalej zájdeš – čo robiť pri tzv. pomalej detoxikácii?

Pomalšia detoxikácia síce trvá dlhšie, ale je k telu jemnejšia. Ideálne bude, ak uvedené zásady budete dodržiavať aspoň mesiac:

Čítať ďalej…

[sociallocker]
  • Ráno si aspoň krátko zacvičte, najlepšie zopár cvičení z jógy, krátky beh alebo prechádza v prírode.
  • Najdôležitejším jedlom bude pre vás obed, preto by mal byť čo najvýdatnejší. Obed by mal pozostávať z pomeru 40:30:30 (sacharidy, bielkoviny, tuky). Vyberajte prirodzené nespracované potraviny, celozrnné, ľahké bielkoviny a zdravé tuky.
  • Nevynechajte ani raňajky. Asi dvakrát za týždeň raňajkujte iba ovocnú alebo zeleninovú šťavu.
  • Jedzte čo najviac čerstvej zeleniny, ovocia, strukovín, obmedzte údeniny a tučné mäso.
  • Pite veľa tekutín – minimálne 3 litre denne. Kombinujte čistú vodu, minerálnu vodu, obzvlášť dôležité sú čaje (zelený, zázvorový, lapacho) a ovocné šťavy.
  • Vynechajte alkohol, obmedzte rafinovaný cukor, a ak je to možné aj cigarety. Prísun zdravého cukru budete mať  v ovocí a zelenine.
  • Pred večerou si zacvičte a večerajte do 18-tej hodiny, potom už nejedzte nič.
  • Spať choďte čo najskôr.
  • Myslite pozitívne. Myšlienky veľmi vplývajú na fungovanie našich orgánov, predovšetkým obmedzte stres a veľa relaxujte.

 

Pri detoxikácii sa zväčša váš stav na začiatku mierne zhorší, no pri takejto pozvoľnej očistnej kúre sa zhoršenie nemusí vôbec prejaviť. Najlepšie je, ak sa s vami rozhodnú detoxikovať aj rodinní príslušníci či priatelia, pretože sa budete mať s kým podeliť o svoje dojmy, a tiež budete motivovaný vytrvať až do konca poctivo dodržiavať jednotlivé zásady.

Vyskúšajte recept na detoxikačný nápoj TU.

Dúfame, že sa vám článok páčil a informácie v ňom boli užitočné! Ak áno neváhajte sa oň podeliť  s priateľmi. Želáme vám pekný deň. Redakcia

[/sociallocker]
Odporúčané články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search