v kategórií Prírodná liečba, Spánok, Stres

Je čerstvá šálka kávy jedinou vecou, ​​ktorú chcete vidieť, keď sa ráno prebudíte? Čo však vyskúšať nejaké energizujúce alternatívy kávy?

Dôvody, prečo obmedziť pitie kávy

Odporúčaná denná dávka je 400 mg kofeínu, čo sú asi 3 – 4 šálky kávy denne. Ak pijete kávy viac, vystavujete svoje telo riziku predávkovania kofeínom, ktoré so sebou prináša celý rad zdravotných komplikácií:

  • Nedostatok energie

Kofeín síce môže krátkodobo stimulovať, ale vo výsledku budete viac unavení a vyčerpaní.

  • Zvýšenie telesnej hmotnosti

Kofeín môže zvyšovať hladinu stresového hormónu kortizolu, čo môže viesť k zvýšeniu vašej hmotnosti.

  • Stres

Už vyššie spomínaný kortizol spôsobuje produkciu inzulínu v tele, bunky reagujú na cukor v krvi a objavuje sa aj vyššie riziko kardiovaskulárnych chorôb.

  • Hnačka

Káva je prírodné preháňadlo a konzumácia jej väčšieho množstva môže spôsobovať hnačku.

  • Bolesti hlavy

Káva v malom množstve môže zlepšiť bolesti hlavy. Príliš veľa kofeínu však má efekt opačný.

  • Nedostatok minerálov v tele

Nadmerný prísun kofeínu môže ovplyvniť schopnosť obličiek uchovávať vápnik, horčík, železo, zinok a ďalšie, pre telo dôležité, minerály. Namiesto toho, aby dochádzalo k ich absorpciu do tela, sú vylučované z tela močom.

  • Nízka kvalita spánku

Kofeín zostáva v našom tele po dobu až šiestich hodín, preto pitie kávy v neskorých popoludňajších hodinách môže ovplyvniť aj kvalitu spánku alebo schopnosť zaspávať.

Alternatívy ku káve

Ak sa rozhodnete znížiť svoj denný príjem kávy, vyskúšajte tieto prírodné alternatívy.

Čaj z kombuchy

Tento starobylý čínsky „elixír života“ si môžete vyrobiť doma. Jeho popíjanie považujú mnohí za liečbu straty pamäti, pomoc pri vysokom krvnom tlaku a dokonca aj reguláciu tráviacej sústavy. Čaj obsahuje iba tri prísady – čierny čaj, cukor a SCOBY (Symbiotická kultúra baktérií a kvasiniek).

Púpavový čaj

Okrem toho, že je púpavový čaj zdravou alternatívou kávy, podporí detoxikáciu organizmu, zlepší vaše trávenie, podporí imunitu a vďaka svojim diuretickým vlastnostiam podporí aj zdravie obličiek.

Yerba Mate

Pokiaľ si neviete predstaviť svoj deň bez šálky kávy, tak Yerba Maté je skvelou alternatívou ku káve štandardné. Jedna porcia obsahuje 85 mg kofeínu. Môžete ho piť horúci alebo studený.

Teeccino

Pre tých, ktorí sa snažia prekonať extrémne závislosť na káve, ponúka teeccino skvelú alternatívu. Hoci je to technicky bylinný čaj, chuťou aj vôňou pripomína kávu bez kofeínu. Navyše telu poskytne prebiotiká a rozpustnú vlákninu.

Zelené smoothie

Vaše ráno môžete začať aj so zeleným smoothie. Ponúkne telu viac čerstvej zeleniny a dostatok hydratácie. Pokiaľ bude obsahovať špenát, dodáte telu potrebné železo, pridaním spiruliny podporíte imunitný systém.

Čaj z kurkumy

Podporí vašu pamäť. Čaj je tiež známy vďaka svojim protizápalovým a protirakovinovým účinkom. Tento veľmi pikantné čaj je skvelou voľbou pre popíjanie počas celého dňa.

Matcha Tea

Tento druh zeleného čaju stojí nad všetkými ostatnými čajovými druhy. Ponúka, oproti bežnému zelenému čaju, viac ako desaťnásobné množstvo antioxidantov. Aminokyselina l-theaninová umožňuje pomalší uvoľňovanie kofeínu do krvného obehu, vďaka čomu sa jeho účinky prodlužijí.

Zázvorový čaj

Je známy ako pomocník pre podporu imunity, ale málokto vie, že môže pomôcť naštartovať váš deň.

Kokosová voda

Ak hľadáte vhodný nápoj, ktorý by mohol nahradiť váš popoludňajší šálok kávy, je to práve kokosová voda. Ponúka mierne sladkastú chuť, dostatok elektrolytov a bioaktívne enzýmy.

Najnovšie články

Pridajte komentár

Start typing and press Enter to search